Monday, January 24, 2011

RAHSIA HATI ELFA' EINN -3RD CHAPTER-



NOVEL TITLE: Rahsia Hati Elfa'einn
AUTHOR: EllyAmythia



-CHAPTER 3- " Tapi Elfa.. kau kan teman istimewa dia.. " tegas Santrina.

"Teman istimewa aje Ina.. teman istimewa!  Kau juga teman istimewa dia bukan? Semua teman dalam dunia ini adalah teman istimewa kita. Aku bukannya steady dia, aku bukan siapa-siapa padanya.. untuk apa aku nak sakit kepala fikir pasal Si dia? " bohongku. Aku memang tak sakit kepala tapi hatiku yang lebih sakit sebenarnya. Jauh di lubuk hati, hanya aku sahaja yang tahu apa perasaanku terhadap lelaki itu biarpun dia sudah banyak berubah, dia tidak seperti dulu. Aku rindu pada dia yang dulu, yang selalu "CARE" pasal aku. Tapi Si dia benar-benar berubah . Aku hanya bertemu dengannya sekali-sekala apatah lagi sejak dia pergi jauh seberang bandaraya utara Singapura ini.

Cakap-cakap Santrina pasal Si dia sedikit sebanyak menggoncang hatiku. Semua orang bagaikan menambah air sehingga kasihku pada Si dia jadi tawar lesih, tawar "hebeh".. tak ada rasa lagi, payau! "Cari yang lain sahaja Elfa, kau kan baik, cantik dan "HAPPY GO LUCKY".. mustahil tak ada yang sangkut dekat sekolah kau tu!" teriak Santrina. "Semuanya muka "shememek" dan perangai mereka lagi... Haiyo! Nauzubillahbizalik Ina! "ARE YOU OUT OF YOUR MIND?", aku bukan nya terdesak sangat nak cari "STEADY BOYFRIEND, I'M ONLY 18 THIS YEAR BABE.. CHILL!" kataku sambil membuat muka. 

"Kau sayang dia?" ujar Santrina. Aku terdiam apabila Santrina menanyakan soalan itu kepadaku. "Si dia sendiri tak pernah cakap dia sayangkan aku.. bagaimana aku nak sayangkan dia?" luahku dengan jujur. Sudah lama hubungan ini terjalin, kata-kata keramat itu tidak pernah diucapkan. Dahulu aku bahagia, biarpun dia tidak pernah sekali sebut kata keramat itu tapi aku tahu dia benar-benar sayangkan aku. " Habis tu selama ni?" tanya Santrina lagi. "Kawan ajelah.."balasku. Perlukah setiap rasa cinta itu diungkapkan agar orang lain bisa mengerti bahawa uda dan dara itu sedang maksyuk dipanah Arjuna? Mestikah perasaan pada seseorang itu ditransformasikan menjadi sebaris ayat agar boleh disampaikan dengan mudah? Perlukah semua itu? 

Kalau orang lain tentu tidak "SECURE" tanpa sebarang kata cinta tapi aku dengan Si dia berbeza. Kami tidak perlukan semua itu kerana hubungan ini terjalin atas dasar percaya. Selagi kami mempercayai satu sama lain, selagi itulah cinta ini tetap tersemat dalam hati tanpa perlu diterjemahkan. Seluruh ayat-ayat cinta itu aku laguku dalam hati lalu mata bertemu mata, hati kami sama-sama bernyanyi. Sungguh! Si dia memang tidak pernah meluahkan apa yang dia rasa tentang kami namun gaya tubuhnya menyakin aku dia juga menyimpan hasrat yang sama.

"Aku tahu Elfa'einn, dia memang cintakan kau. Kau hanya perlu yakin pada dirimu. Jangan biarkan ruang-ruang lompang dalam hatimu diisi dengan hasutan-hasutan jahat yang sedang cemburu! " ujarku dalam hati. " Langsung tak ada cakap sayang-sayang? i love you, you love me? tak ada? " soal Santrina dengan matanya yang dibesarkan. Macam tak puas hati. "Tak pernah.." jawabku perlahan. Santrina tercengang sekejap. Dia tentu pelik, mesti dia fikir selama aku rapat sama Si dia, aku pasti akan saling berbalas ucapan cinta dan sayang. Sumpah aku tidak berbohong! 


No comments:

Post a Comment